Φυσική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Κλασική Μηχανική (Βασικές αρχές, δυνάμεις και διανύσματα, σχεδιασμός διαγραμμάτων, μονάδες μέτρησης).
  • Κινητική και Δυναμική σε μία διάσταση (Μετατόπιση, χρόνος, ταχύτητα, επιτάχυνση , στιγμιαία/ μέση ταχύτητα και επιτάχυνση, κίνηση με σταθερή ή μεταβαλόμενη επιτάχυνση, ταχύτητα και θέση με ολοκλήρωση).
  • Κινητική και Δυναμική σε δύο και τρεις διαστάσεις (Διανύσματα θέσης, ταχύτητας, επιτάχυνσης, ανεξαρτησία κινήσεων, κυκλική κίνηση).
  • Αδρανειακά συστήματα αναφοράς, μη αδρανειακά συστήματα αναφοράς, σχετική ταχύτητα.
  • Μηχανική ρευστών (υδροστατική πίεση, εξίσωση συνέχειας, Bernoulli).
  • Κύματα (αρμονικά μηχανικά κύματα, στάσιμα κύματα, κανονικοί τρόποι ταλάντωσης, συμβολή κυμάτων, ηχητικά κύματα, ένταση ήχου, εξασθένιση).
  • Φύση και διάδοση του φωτός, νόμοι ανάκλασης και διάθλασης.
  • Εισαγωγή στην γεωμετρική οπτική: πρίσματα, κάτοπτρα, φακοί, απλά οπτικά όργανα (μάτι, φωτογραφική μηχανή).
    Εισαγωγή στην συμβολή και σε άλλα κυματικά φαινόμενα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των βασικών αρχών της Φυσικής που διέπουν σύγχρονες τεχνολογίες Γεωπληροφορικής που συνδέονται με τα γνωστικά πεδία της Φωτογραμμετρίας, της Τηλέπισκόπησης, της Γεωδαισίας, του Παγκόσμιου Δορυφορικού Συστήματος κ.α.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση:

  • Να εφαρμόσει τους σχετικούς νόμους και εξισώσεις για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μαθηματικά εργαλεία.
  • Να εκτιμήσει και να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα των λύσεων στα παραπάνω προβλήματα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης
  • Ηλεκτρονική αλληλογραφία

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Αυτοτελής μελέτη72
Σύνολο111

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Επίλυση Προβλημάτων

Κριτήρια αξιολόγησης: η επιτυχημένη επιλογή απάντησης και η επιτυχημένη επίλυση προβλημάτων

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Young Hugh D, Freedman R, 2009, Πανεπιστημιακή φυσική (Τόμος Α), Εκδόσεις Παπαζήση.
  2. Halliday David, Resnick Robert, Walker Jearl, 2012 Φυσική (1ος τόμος), Εκδόσεις Γ. Δαρδανός και ΣΙΑ.
  3. Raymond A. Serway, John W. Jewett, 2012, Φυσική για επιστήμονες και μηχανικούς: μηχανική, ταλαντώσεις και μηχανικά κύματα, θερμοδυναμική, σχετικότητα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ.
  4. Alonso, Finn, 1981, Θεμελιώδης πανεπιστημιακή φυσική μέρος 1ο, Εκδόσεις Κορφιάτης Ιωάννης
  5. RAYMOND A. SERWAY, JOHN W. JEWETT, 2013, ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ, ΟΠΤΙΚΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΦΥΣΙΚΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ.