Αυτοματοποίηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Στόχος: Απόκτηση γνώσεων για τον τρόπο λειτουργίας και τις αρμοδιότητες του 1ου και 2ου βαθμού Τοπικής αυτοδιοίκησης.

Σκοπός: Η συμβολή του αποφοίτου στην ανάπτυξη μέσα από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Περιγραφή μαθήματος: Πρώτη και δεύτερη βαθμίδα τοπικής αυτοδιοίκησης. Όρια δήμων και κοινοτήτων πριν και μετά την εφαρμογή των Ν.2539/97 και 3852/2010. Αρμοδιότητες δήμων. Διοίκηση Δήμων-διαμερίσματα. Προϋπολογισμοί, διαχείριση. Περιουσία, απαλλοτριώσεις και επεμβάσεις στην ιδιοκτησία. Τήρηση κτηματολογικών στοιχείων ακινήτων Δήμου. Τήρηση Πολεοδομικού Γραφείου (αρμοδιότητες, λειτουργίες). Έργα, επιχειρήσεις. Χαρτογραφικό υπόβαθρο για Δημοτική Χρήση. Το GIS ως σύστημα πολεοδομικών και κοινωνικοοικονομικών πληροφοριών του Δήμου. Κριτήρια επιλογής ενός GIS, για τη τοπική αυτοδιοίκηση. Μηχανογράφηση της πληροφορίας και καταγραφή και επίλυση προβλημάτων. Δημιουργία κατάλληλου υποβάθρου με χρήση GIS και προσέγγιση στις βέλτιστες λύσεις για τρέχοντα θέματα αρμοδιότητας της αυτοδιοίκησης.

Περιεχόμενα διαλέξεων.
• Δομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
• Αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
• Χαρτογραφικό υπόβαθρο στην Ελλάδα, Φορείς παραγωγής
• Σχεδιασμός στάδια Αυτοματοποίησης
• Παραδείγματα αυτοματοποίησης στην Ελλάδα και Διεθνώς

Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων

  • 1η Άσκηση δημιουργία ψηφιακού χαρτογραφικού υποβάθρου του φορέα Τοπικής αυτοδιοίκησης καταγωγής του σπουδαστή.
  • 2η Άσκηση Σχεδιασμός μιας αυτοματοποιημένης εργασίας σε μια από τις παρακάτω αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην διαχείριση 1) της Δημοτικής Περιουσίας, 2)Των Σχολικών μονάδων, 3) των Αθλητικών εγκαταστάσεων, 4) του Ηλεκτροφωτισμού, 5) της συλλογής Απορριμμάτων, 6) του δικτύου Ύδρευσης, 7) του Οδικού δικτύου, 8) των Πολιτιστικών δραστηριοτήτων, 9) των Λαϊκών αγορών και 10) του Πρασίνου.

Μαθησιακοί Στόχοι

Επίπεδο 6.
Περιγραφικός Δείκτης Επιπέδου 6.
Ο σπουδαστής καλείται να χρησιμοποιήσει και συνδυάσει τις γνώσεις που απέκτησε από όλα τα διδαχθέντα μαθήματα , και να σχεδιάσει μια αυτοματοποιημένη εργασία από αυτές που πρέπει να αναπτύξει ένας φορέας τοπικής Αυτοδιοίκησης για να ανταποκριθεί στις αρμοδιότητες που έχει αναλάβει με ταχύτητα και αξιοπιστία χωρίς ή με την ελάχιστη παρουσία του πολίτη στις υπηρεσίες του φορέα.

Γενικές Ικανότητες

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Θεωρία στην τάξη
Εργαστήριο στην τάξη με την βοήθεια Η/Υ

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Παρουσιάσεις των διαλέξεων στο e-learning
Ασκήσεις εργαστηρίου και δεδομένα στο e-learning

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις 3 ώρες39
Άλλες δραστηριότητες επίλυση ασκήσεων) 3,9 ώρες51
Σύνολο90

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ελληνική γλώσσα αξιολόγησης.
Εξετάσεις στην θεωρία με ασκήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
Στο εργαστήριο. Γραπτή εξέταση πάνω στις λυμένες ασκήσεις των σπουδαστών. Τμηματική παράδοση εργασιών ψηφιακά με εκτύπωση χάρτη και μέσω της πλατφόρμας e-learning.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Αυτοματοποίηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, Κωδικός στον Εύδοξο: 34829, Έκδοση 2/2010, Συγγραφείς Καριώτης Γεώργιος, Παναγιωτόπουλος Ελευθέριος, ISBN: 978-960-9495-06-6, Σύγγραμμα, Διαθέτης εκδότης: Μούργος Ιωάννης.
  2. Ψηφιακές πόλεις, Κωδικός στον Εύδοξο: 30499, Έκδοση 1/2007, Συγγραφέας Καρυδάς Ιωάννης Χ., ISBN: 978-960-02-2058-2, Σύγγραμμα, Διαθέτης εκδότης: Παπαζήση ΑΕΒΕ.