ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Μηχανικών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 105 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 2 6
Εργαστηριακές ασκήσεις 3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Επιστημονικής Περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=612

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Επίπεδο 5.
Περιγραφικός Δείκτης Επιπέδου 6.

Οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με την έννοια της Τοπογραφίας, με την κατανόηση των θεμελιωδών προβλημάτων της Τοπογραφίας, Υψομετρία, Εμβαδομετρία, Ταχυμετρία και αποκτούν την δυνατότητα σύνταξης ανεξάρτητων Τοπογραφικών Διαγραμμάτων.

Εκπαιδεύονται στην χρήση απλού Τοπογραφικού εξοπλισμού συλλέγοντας μετρήσεις πεδίου, επεξεργασία των μετρήσεων και απόδοση σε απλό Τοπογραφικό σχέδιο σε χαρτί.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχος: Απόκτηση βασικών γνώσεων της Τοπογραφίας, χειρισμός του συμβατικού ταχυμέτρου και
του χωροβάτη, δυνατότητα εκτελέσεως απλών τοπογραφικών αποτυπώσεων.

Σκοπός: Η γνώση των τοπογραφικών οργάνων και η δυνατότητα σύνταξης απλών τοπογραφικών αποτυπώσεων.

Ορισμοί, αντικείμενο της Τοπογραφίας, βασικές έννοιες και αρχές. Αναφορά σε επιφάνειες και συστήματα αναφοράς. Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων. Όργανα και μέθοδοι μέτρησης γωνιών. Όργανα και μέθοδοι μέτρησης αποστάσεων. Ευθυγραμμίες. Θεμελιώδη προβλήματα και εφαρμογές. Μέθοδοι και χρησιμοποιούμενα όργανα για αποτυπώσεις, εργασίες πεδίουγραφείου, σύνταξη διαγραμμάτων. Εμβαδομετρία. Υψομετρία, χωροστάθμιση, Χαράξεις Τεχνικών έργων.

Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:

  • Ορισμοί, αντικείμενο της Τοπογραφίας, βασικές έννοιες και αρχές.
  • Αναφορά σε επιφάνειες και συστήματα αναφοράς.
  • Θεμελιώδη προβλήματα της Τοπογραφίας.
  • Μέθοδοι μέτρησης μήκους, σφάλματα.
  • Μέθοδοι μέτρησης γωνιών.
  • Ταχυμετρική αποτύπωση.
  • Σύνταξη Τοπογραφικού σχεδίου.
  • Υψομετρία ισοϋψείς καμπύλες.
  • Χωροστάθμηση.
  • Εμβαδομετρία.
  • Χαράξεις τεχνικών έργων.
  • Εισαγωγή στις πολυγωνικές οδεύσεις.

Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
Προσαρμογή στο περιβάλλον εργασίας του Τοπογράφου με την συλλογή δεδομένων στο πεδίο (ύπαιθρο), και επεξεργασία αυτών.

Τέσσερεις (4) αυτόνομες αυτοτελείς ατομικές εργασίας υπολογισμών με την επίλυση ασκήσεων.

Δύο (2) ομαδικές εργασίες με την συλλογή μετρήσεων στην ύπαιθρο, σχεδιασμό και διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου σεβασμός στο περιβάλλον κατά την διάρκεια των μετρήσεων.

  • Πεδίο. Αναγνώριση περιοχής, στάσεων, σύνταξη κροκί ταχυμετρίας
  • Πεδίο. Ταχυμετρικές μετρήσεις
  • Πεδίο. Χωροστάθμηση.
  • Γραφείο. Ατομική επίλυση 4 ασκήσεων
  • Γραφείο. Ατομική επεξεργασία μετρήσεων πεδίου, σύνταξη Τοπογραφικού διαγράμματος.
  • Γραφείο. Ομαδική επίλυση χωροστάθμησης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Θεωρία στην τάξη
Εργαστήριο στο πεδίο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Παρουσιάσεις των διαλέξεων στο elearning
Λυμένες ασκήσεις στο
elearning
Ασκήσεις εργαστηρίου και δεδομένα στο
elearning

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Ώρες διδασκαλίας 5 ώρες65
Άλλες δραστηριότητες 7,8 ώρες (μετρήσεις πεδίου και επίλυση ασκήσεων)102
Σύνολο167
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ελληνική γλώσσα αξιολόγησης.
Εξετάσεις στην θεωρία με ασκήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων.

Στο εργαστηριακό τμήμα, εξετάσεις στον χειρισμό τοπογραφικού εξοπλισμού, προφορικά και γραπτά. Γραπτή επίλυση ασκήσεων και σχεδίαση Τοπογραφικών, προφορική εξέταση πάνω στις λυμένες ασκήσεις των σπουδαστών.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Εφαρμοσμένη Τοπογραφία Τόμος Α, Κωδικός στον Εύδοξο: 33114083, Έκδοση 2/2013, Συγγραφείς Παναγιωτόπουλος Ελευθέριος, Καριώτης Γεώργιος, ISBN: 9789609495271, Σύγγραμμα, Διαθέτης εκδότης: Εκδόσεις Δίσιγμα
  2. Στοιχεία Τοπογραφίας, Κωδικός στον Εύδοξο: 12596565, Έκδοση 1/2011, Συγγραφέας Στυλιανίδης Ευστράτιος, ISBN: 9789609495141, Σύγγραμμα, Διαθέτης εκδότης: Εκδόσεις Δίσιγμα
  3. Γενική Τοπογραφία, Κωδικός στον Εύδοξο: 11145, Έκδοση 1/1990, Συγγραφεί Καλτσίκης Χρήστος, Φωτίου Αριστείδης, ISBN: 9784315900, Σύγγραμμα, Διαθέτης εκδότης: Ζήτη Πελαγία & Σία Ι.Κ.Ε.