ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οδοποιία Ι: Γεωμετρικός σχεδιασμός Οδών
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 304 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Οδοποιία Ι: Γεωμετρικός σχεδιασμός Οδών | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | 5 | |||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 2 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής περιοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (101) Μαθηματικά, (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις, (104) Τεχνικό – Τοπογραφικό Σχέδιο Ι, (206) Τεχνικό-Τοπογραφικό σχέδιο ΙΙ | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=59 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο ταξινόμησης μαθησιακών αποτελεσμάτων 6 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η απόφοιτος/η θα είναι σε θέση να:
|
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός: η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο/η απόφοιτος/η, για αυτοδύναμη, αλλά και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, προκειμένου : να ολοκληρώσει μελέτη χάραξης οδικού άξονα στα επίπεδα: ΧΨ (οριζοντιογραφία), ΧΖ (μηκοτομή), ΨΖ (κατά πλάτος τομές), τηρώντας τις θεσμοθετημένες προδιαγραφές, να την υλοποιεί στο έδαφος και να παράγει πληροφορίες από τη συσχέτιση της μελέτης με κτηματογραφικά δεδομένα. Στόχος : του μαθήματος είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων για τις κατηγορίες οδών, τις οδηγίες μελετών οδικών έργων (Ο.Μ.Ο.Ε.), τους προβλεπόμενους ελέγχους, τη δυνατότητα εφαρμογής στα στάδια οριζοντιογραφίας, μηκοτομής, διατομών, τη δυνατότητα μεταφοράς των στοιχείων μελέτης στο έδαφος και τη συσχέτιση του αποτελέσματος με κτηματογραφικά δεδομένα. Περιγραφή μαθήματος: Αντικείμενο της Οδοποιίας, ιστορική εξέλιξη. Κατάταξη των οδών στην Ελλάδα και ισχύοντες κανονισμοί, τεύχη ΟΜΟΕ. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Βασικοί στόχοι του γεωμετρικού σχεδιασμού των οδών. Στάδια μελετών. Χαρτογραφικά υπόβαθρα, πηγές δεδομένων. Ψηφιακά μοντέλα εδάφους. Λειτουργική κατάταξη οδικού δικτύου (ΛΚΟΔ-ΟΜΟΕ), αλληλο-εξάρτηση με χάραξη (ΟΜΟΕ-Χ) και διαμόρφωση διατομής οδού (ΟΜΟΕ-Δ). Παράγοντες που επηρεάζουν τη χάραξη μίας οδού. Επιλογή τυπικής διατομής. Δυναμική κίνηση οχημάτων, πρόσφυση, συντελεστής εγκάρσιας και εφαπτομενικής τριβής, επίκλιση, προδιαγραφές. Θεμελιώδεις αρχές χάραξης. Αρχές χάραξης οδού κατά ΟΜΟΕ, στόχοι γεωμετρικού σχεδιασμού και καθοριστικές ταχύτητες και κριτήρια ασφαλείας. Η χάραξη ισοκλινούς και η χρήση της. Η χάραξη της πολυγωνικής. Φάσεις επεξεργασίας της χάραξης (σε χάρτη ισοϋψών καμπυλών, ελεύθερο χέρι, ενσωμάτωση στοιχείων). Η χάραξη σε Οριζοντιογραφία. Η ευθυγραμμία, το κυκλικό τόξο, η καμπύλη συναρμογής και η φιλοσοφία της. Μαθηματική έκφραση της κλωθοειδούς. Πύκνωση-πασσάλωση ευθυγραμμίας, κυκλικού τόξου, κλωθοειδούς. Μετασχηματισμός των ανεξάρτητων συ/νων της καμπύλης συναρμογής και του κυκλικού τόξου σε ενιαίο σύστημα αναφοράς. Τρόποι υλοποίησης στο έδαφος. Ελικτότητα της οδού. Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική. Στο εργαστήριο (30%): Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνοδευόμενες με τεχνικές εκθέσεις. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
|