ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κτηματολόγιο
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 306 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κτηματολόγιο | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | 5 | |||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 2 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής Περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (104) Τεχνικό – Τοπογραφικό Σχέδιο Ι, (206) Τεχνικό-Τοπογραφικό σχέδιο ΙΙ, (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=155 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο 6. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/ φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να :
|
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός: Απόκτηση της τεχνογνωσίας και της διοικητικής διεργασίας, υπό συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, για την σύνταξη του κτηματολογίου και οι τεχνικές διεργασίες για κτηματογράφηση και εφαρμογή νομικών εννοιών και διαδικασιών για τη σύνταξη των κτηματολογικών πινάκων. Στόχοι: Η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο/η απόφοιτος/η, για αυτοδύναμη και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, προκειμένου να εφαρμόζει τις προβλεπόμενες προδιαγραφές για σύνταξη κτηματογραφικού υποβάθρου (συσχετίζοντας υφιστάμενη κατάσταση και εφαρμόζοντας τίτλους ιδιοκτησίας) και προβλεπόμενων κτηματολογικών πινάκων, να υποστηρίζει διοικητικές και τεχνικές διαδικασίες, για τη σύνταξη του Εθνικού κτηματολογίου στον Ελλαδικό χώρο είτε αυτόνομα (υποβολή δηλώσεων), είτε με συμμετοχική διαδικασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον (συμμετοχή σε ανάδοχο σχήμα ή επιβλέπων), να διεκπεραιώνει ενστάσεις και χωρικές μεταβολές. Περιγραφή μαθήματος: Νομική διάσταση του χώρου, ορισμός ακινήτου και ιδιοκτησίας. Τα εντός και εκτός συναλλαγής. Σχέση ακινήτων με τα όμορα. Δικαιοπραξίες και διαγράμματα. Κυριότητα, νομή, χρησικτησία ακινήτου. Συγκυριότητα, επικαρπία, δουλείες. Οριζόντια και κάθετη συνιδιοκτησία. Δημοσιότητα εμπραγμάτων δικαιωμάτων, μεταγραφή. Ειδικά θέματα : αιγιαλός και παραλία, Εκκλησιαστική περιουσία, Ιδιωτική και κοινόχρηστη περιουσία του Δημοσίου. Βακούφικα ακίνητα. Αυθαίρετη δόμηση. Μεταφορά συντελεστή δόμησης. Ιστορική εξέλιξη του κτηματολογίου. Το Κτηματολόγιο στην Ευρώπη και στο κόσμο. Αρχές ανάπτυξης συστημάτων κτηματολογίου. Πορεία και εξέλιξη των συστημάτων Κτηματολογίου. Αρχές Οργάνωσης και Λειτουργίας των Κτηματολογικών Συστημάτων. Ταξινόμηση συστημάτων. Τυποποίηση συστημάτων. Κτηματολόγιο 2014. Εθνικό κτηματολόγιο – Νομική και τεχνική διάσταση. Ορισμοί. Τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο του κτηματολογίου. Η έννοια και δημιουργία του κτηματολογικού αριθμού. Μέθοδοι συλλογής κτηματολογικής πληροφορίας και συμμετοχική διαδικασία των ιδιοκτητών (δηλώσεις ακινήτων). Διαδικασίες σύνταξης τήρησης και ενημέρωσης του κτηματολογίου. Διαδικασίες χωρικών μεταβολών ορίων σε περιοχές με λειτουργούν Κτηματολόγιο. Ένταξη διοικητικών πράξεων. Βασικές έννοιες της Ευρωπαϊκής οδηγίας Inspire, που σχετίζονται με το κτηματολόγιο. Το HEPOS. Το Δασικό κτηματολόγιο : νομοθετικό πλαίσιο, διαδικασίες, προδιαγραφές. Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική. Στο εργαστήριο (20%): Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνοδευόμενες με τεχνικές εκθέσεις. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
|