ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οδοποιία ΙΙ: Χωματισμοί – Κόμβοι
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 404 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Οδοποιία ΙΙ: Χωματισμοί – Κόμβοι | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | 5 | |||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 2 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής περιοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις, (104) Τεχνικό – Τοπογραφικό Σχέδιο Ι, (206) Τεχνικό-Τοπογραφικό σχέδιο ΙΙ, (304) Οδοποιία Ι: Γεωμετρικός σχεδιασμός Οδών | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=676 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο ταξινόμησης μαθησιακών αποτελεσμάτων 6 Η απόκτηση γνώσεων, προκειμένου από τα αποτελέσματα του μαθήματος γεωμετρικός σχεδιασμός οδών, του 3ου εξαμήνου, να μπορούν με προσεγγιστικές και ακριβείς μεθόδους να υπολογίζουν τους χωματισμούς, την οργάνωση κίνησης και διανομή των γαιών και με εφαρμογή θεωρίας γραμμικής βελτιστοποίησης, τα διαγράμματα μεταφορικών μέσων, Bruckner. Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία της κατασκευαστικής δομής της οδού (υπόβαση, βάση, ασφαλτικές στρώσεις) και με εμπειρικές μεθόδους να υπολογίζουν το πάχος οδοστρωμάτων. Να έχουν βασικές γνώσεις για εργοταξιακά μηχανήματα (πχ χωματουργικές μηχανές, μεταφορικές μηχανές, μηχανές συμπύκνωσης κλπ). Να έχουν κατανοήσει τα βασικά μεγέθη της κυκλοφορίας (κυκλοφοριακός φόρτος, πυκνότητα, σύνθεση κυκλοφορίας, συντελεστής ώρας αιχμής, μέση ημερήσια κυκλοφορία κτλ.) και να γνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την κυκλοφοριακή ικανότητα, για το σύνολο της διατομής. Να έχουν αποκτήσει την ικανότητα επιλογής του καταλληλότερου τύπου κόμβου, τη σχεδίαση και διαστασιολόγηση αυτού και να γνωρίζουν τους παραμέτρους οδικής ασφάλειας στους κόμβους, σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ, τεύχος 10 «κόμβοι κυκλικής κίνησης» Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός: η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο πτυχιούχος, για αυτοδύναμη, αλλά και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, προκειμένου : να υπολογίζει όγκους χωματισμών, τη κίνηση και διανομή γαιών, να κρίνει αν λόγω κόστους πρέπει να επέλθουν βελτιώσεις, να σταθμίζει κυκλοφοριακά δεδομένα, θέσεις και ζώνες εμπλοκής, να επιλέγει τον τύπο του κατάλληλου κόμβου και να διαστασιολογεί τον κόμβο, με πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των χρηστών. Στόχος : του μαθήματος είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων για : τον τρόπο υπολογισμού των χωματουργικών και τη σύνταξη των πινάκων χωματισμών, τη κίνηση και διανομή γαιών με μέθοδο Lalanne και Bruckner, τον τρόπο μεταφοράς από Lalanne σε Bruckner, τα μέσα μεταφοράς γαιών, τη δαπάνη μεταφοράς, τη ροή κυκλοφορίας και τις θέσεις – ζώνες εμπλοκής, την επιλογή του κατάλληλου τύπου κόμβου, ανάλογα με τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τη διαστασιολόγησή του, προασπίζοντας τη ασφάλεια των χρηστών. Περιγραφή μαθήματος: Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
|