ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πράξεις Εφαρμογής
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 701 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Πράξεις Εφαρμογής | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | 6 | |||
Ασκήσεις Πράξης | 1 | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 2 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής Περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (302) Βάσεις Δεδομένων, (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (104) Τεχνικό – Τοπογραφικό Σχέδιο Ι, (306) Κτηματολόγιο, (401) Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS I), (304) Οδοποιία Ι: Γεωμετρικός σχεδιασμός Οδών, (405) Πολεοδομικός Σχεδιασμός, (406) Πράξεις Τακτοποίησης και αναλογισμοί | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=57 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο ταξινόμησης μαθησιακών αποτελεσμάτων 6 Σκοπός της ύλης του μαθήματος είναι η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο πτυχιούχος, για αυτοδύναμη και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, για την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων πεδίου, τη συσχέτιση και σύνδεση με διοικητικές πράξεις και πρότερα διαγράμματα, την ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών που ανακύπτουν από κτηματογραφικά και εν γένει έγγραφα-διαγράμματα δικαιωμάτων, σε συνδυασμό με πολεοδομικά δεδομένα, προκειμένου να διεκπεραιωθεί μια πράξη εφαρμογής, με σύννομη και άρτια τεχνική και διοικητική διαδικασία, βάσει της οποίας υλοποιείται η Πολεοδομική μελέτη. Στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση της τεχνογνωσίας και της διοικητικής διεργασίας, υπό συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, για την σύνταξη των πράξεων εφαρμογής, με την οποία πραγματοποιείται η υλοποίηση της Πολεοδομικής μελέτης και αποδίδεται η τελική μορφοποίηση των οικοπέδων και καταγράφονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των ιδιοκτητών και η κατανόηση της συνολικής εικόνας των υπερκείμενων σταδίων μελετών και των απαιτήσεων για την αποτελεσματική διαχείριση του έργου. Η άρθρωση του μαθήματος ανατρέχει σε υπερκείμενα στάδια σχεδιασμού, ώστε ο φοιτητής να έχει μία συνολική αντίληψη των διαδικασιών και μεθοδολογιών για τη διαχείριση της μελέτης. Εντοπίζονται τα σημεία συμμετοχής των φοιτητών σε διεπιστημονικό έργο. Βασικά στοιχεία είναι η γνώση και η κατανόηση των εκτός και εντός συναλλαγής πραγμάτων, η έννοια της ιδιοκτησίας και της πολιτικής γης, τα πολεοδομικά καθεστώτα που συνυπάρχουν και πως αντιμετωπίζονται και το νομοθετικό πλαίσιο σε επίπεδο διοικητικό, κτηματογραφικό και πολεοδομικό. Αναπτύσσονται θέματα αρτιότητας, οικοδομησιμότητας και κατάτμησης τεμαχίων. Παρουσιάζεται η επέμβαση της Πολιτείας στο χώρο με κανονιστικούς όρους δόμησης, ενεργό Πολεοδομία και Αστικό Αναδασμό και συσχετίζεται με την Πράξη εφαρμογής, εντοπίζοντας σημεία συμμετοχικής διαδικασίας σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Αναφορά για τις περιοχές ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ) και η συμμετοχή των αποφοίτων. Περιγράφεται η έννοια της γειτονιάς και διακρίνονται τα κριτήρια οριοθέτησης της Πολεοδομικής ενότητας και των πυκνοδομημένων περιοχών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχος: Απόκτηση της τεχνογνωσίας και της διοικητικής διεργασίας, υπό συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, για την σύνταξη των πράξεων εφαρμογής, με την οποία πραγματοποιείται η υλοποίηση της Πολεοδομικής μελέτης και αποδίδεται η τελική μορφοποίηση των οικοπέδων, καταγράφονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των ιδιοκτητών. Σκοπός: Η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο πτυχιούχος, για αυτοδύναμη και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, για την αναζήτηση και επεξεργασίας δεδομένων πεδίου, τη συσχέτιση και σύνδεση με διοικητικές πράξεις και πρότερα διαγράμματα, την ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών που ανακύπτουν από κτηματογραφικά και εν γένει έγγραφα/ διαγράμματα δικαιωμάτων σε συνδυασμό με πολεοδομικά δεδομένα, προκειμένου να διεκπεραιωθεί μια πράξη εφαρμογής, με σύννομή και άρτια τεχνική και διοικητική διαδικασία, βάσει της οποίας υλοποιείται η Πολεοδομική μελέτη. Περιγραφή μαθήματος: Το ρυμοτομικό σχέδιο, ιστορική αναδρομή (ΝΔ.17.07/16.08.1923, ΓΠΣ, ΠΜ, ΠΕ), διαφορές εφαρμογής. Βασική Χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία, επίπεδα σχεδιασμού, διαχρονική εξέλιξη. Τρόποι εφαρμογής των πολεοδομικών σχεδίων. Αναφορά σε σχετική νομοθεσία (Ν.1337/83, Ν.2508/97, Ν.4269/2014). Η επέμβαση της Πολιτείας στο χώρο με κανονιστικούς όρους δόμησης, ενεργό Πολεοδομία και Αστικό Αναδασμό και συσχέτιση με την Πράξη εφαρμογής, εντοπίζοντας σημεία συμμετοχικής διαδικασίας σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Αναφορά για τις περιοχές ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ) και η συμμετοχή των αποφοίτων. Η έννοια της ιδιοκτησίας και της πολιτικής γης, τα πολεοδομικά καθεστώτα που συνυπάρχουν και πως αντιμετωπίζονται. Το νομοθετικό πλαίσιο σε επίπεδο διοικητικό, κτηματογραφικό και πολεοδομικό. Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας: Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
Όλες οι εργασίες παραδίδονται σε ηλεκτρονική μορφή είτε σε δύο (2) στάδια, είτε συνολικά στο τέλος του εξαμήνου, μέσω του e-learning, μετά από σχετική ανακοίνωση. Στο τέλος κάθε εργασίας αναγράφεται ο επιθυμητός χρόνος ολοκλήρωσης. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική. Στο εργαστήριο (30%) : Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνοδευόμενες με τεχνικές εκθέσεις, πίνακες, διαγράμματα, ανάλογα με τα παραδοτέα. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη. Τμηματική παράδοση εργασιών μέσω της πλατφόρμας e-learning. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
|