ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εφαρμογές Πληροφορικής στη Τοπογραφία
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 711 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Εφαρμογές Πληροφορικής στη Τοπογραφία | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 1 | 3 | |||
Ασκήσεις Πράξης | 1 | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 1 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής περιοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (101) Μαθηματικά, (103) Στατιστική και Θεωρία σφαλμάτων, (102) Εφαρμοσμένη Πληροφορική Ι, (202) Εφαρμοσμένη Πληροφορική ΙΙ, (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις, (403) Γεωδαισία ΙΙΙ: Γεωμετρική και Δίκτυα, (206) Τεχνικό-Τοπογραφικό σχέδιο ΙΙ, (304) Οδοποιία Ι: Γεωμετρικός σχεδιασμός Οδών, (306) Κτηματολόγιο | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=957 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο ταξινόμησης μαθησιακών αποτελεσμάτων 6 |
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός: η απόκτηση ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο πτυχιούχος, χρησιμοποιώντας την πληροφορική, για αυτοδύναμη, αλλά και ομαδική εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, προκειμένου να αναλύει, σχεδιάζει και επιλύει προβλήματα τοπογραφίας σε λογιστικό φύλλο και να συντάσσει βασικά προγράμματα, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τοπογραφικά προβλήματα και ανάγκες σε σχεδιαστικό περιβάλλον. Στόχοι: απόκτηση της τεχνογνωσίας για την χρήση κατάλληλων συναρτήσεων σε περιβάλλον λογιστικού φύλλου προκειμένου να : εκτιμηθεί η αληθής τιμή μεγέθους από παρατηρήσεις με εφαρμογή της θεωρίας σφαλμάτων, επιλύονται το 1ο και 2ο θεμελιώδες πρόβλημα της Τοπογραφίας, πραγματοποιείται ο υπολογισμός των ταχυμετρικών σημείων, υπολογίζεται εμβαδόν γεωτεμαχίου από τις συν/νες των κορυφών. να επιλύεται μια όδευση με έλεγχο των σφαλμάτων εντός-εκτός ορίων τα οποία και να κατανέμονται, μετασχηματίζονται σημεία από ΗΑΤΤ σε ΤΜ-87, δημιουργούνται οι κατάλληλες δομές δεδομένων, ώστε να είναι αναγνωρίσιμες για εισαγωγή σε σχεδιαστικό περιβάλλον, για τις οντότητες point, line, text. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική. Γραπτή εξέταση (60%), με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων. Σε κάθε ερώτηση αναγράφεται ο βαθμός. Εργαστηριακή εξέταση σε Η/Υ (40%). Καταγραφή των αποτελεσμάτων και σε έντυπη μορφή. Αποθήκευση της ηλεκτρονικής και έντυπης μορφής των εξετάσεων και αξιολόγηση. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
|