ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ασκήσεις Υπαίθρου
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Μηχανικών | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 801 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ασκήσεις Υπαίθρου | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 1 | 7 | |||
Ασκήσεις Πράξης | 1 | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις | 4 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Επιστημονικής περιοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | (103) Στατιστική και Θεωρία σφαλμάτων, (206) Τεχνικό-Τοπογραφικό σχέδιο ΙΙ, (105) Γεωδαισία Ι: Μέθοδοι και όργανα, (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις, (403) Γεωδαισία ΙΙΙ: Γεωμετρική και Δίκτυα, (501) Γεωδαισία ΙV: Δορυφορική (GPS), (401) Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS I), (502) Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών II (GIS II), (406) Πράξεις Τακτοποίησης και αναλογισμοί, (701) Πράξεις Εφαρμογής | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=1025 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Επίπεδο 6. Οι απόφοιτοι/ες, με δεδομένη την περιοχή μελέτης, τη κλίμακα απόδοσης και το σκοπό χρήσης του παραχθέντος αποτελέσματος, θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστούν όλα τα στάδια των εργασιών, ώστε τελικά να παραδώσουν μία πλήρη τοπογραφική μελέτη, σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Το μάθημα αποσκοπεί στη συνδυασμένη εφαρμογή γνώσεων από μαθήματα πρότερων εξαμήνων, αφού κατά τη διάρκεια των εργασιών καλούνται να αναζητήσουν, αναλύσουν και συνθέσουν δεδομένα και πληροφορίες, με τη χρήση των κατάλληλων οργάνων και των απαραίτητων τεχνολογιών, προκειμένου να αποδοθεί ένα σύννομο και τεχνικώς αποδεκτό, τελικό αποτέλεσμα, με ομαδική, αλλά και αυτόνομη εργασία. Σύγκριση επίγειας αποτύπωσης με φωτογραμμετρική. Υπόθεση της περιοχής σε ένταξη σχεδίου με όλους τους επερχόμενους μετασχηματισμούς στα γεωτεμάχια. |
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΔΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός: η επαφή των φοιτητών με πραγματικές συνθήκες πεδίου, τον σχεδιασμό των εργασιών που πρέπει να εκτελεστούν για τη σύνταξη ενός τοπογραφικού διαγράμματος, τις συνιστώσες (χρήση του διαγράμματος, κλίμακα, προδιαγραφές κλπ) που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, η εφαρμογή τίτλων επί της υφιστάμενης κατάστασης, τα πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται να απεικονίζονται επί της υφιστάμενης κατάστασης, πηγές αναζήτησης, ηλεκτρονικός τρόπος παραβόλων και υποβολής τοπογραφικών και η αποτίμηση συγκριτικών αποτελεσμάτων μεταξύ επίγειας και φωτογραμμετρικής απόδοσης. Η εφαρμογή υπολογιστικών μεθόδων για τις τμηματικές επιλύσεις και η συμβολή των GIS σε εκτάσεις με μεγάλο πλήθος γεωτεμαχίων. Στόχοι: Εφαρμογή των υφιστάμενων προδιαγραφών και νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην περιοχή μελέτης. Σχεδιασμός ροής εργασιών. Επιλογή οργάνων, μεθοδολογίας, τεχνικών μετρήσεων και έλεγχος σφαλμάτων. Διαχωρισμός εργασιών γραφείου πεδίου. Αλληλεξάρτηση υπολογισμών και επιλύσεων και έλεγχος των αποτελεσμάτων. Αναζήτηση πηγών από τις οποίες θα προμηθευτούν διαγράμματα με χωρική πληροφορία, βάσει της οποίας έχουν εκδοθεί τίτλοι. Εφαρμογή τίτλων και παραγωγή κτηματογραφικού διαγράμματος και κτηματολογικών πινάκων. Συσχέτιση με τη ρυμοτομία. Αναγνώριση των δημιουργηθέντων οικοπέδων σε σχέση με τα αρχικά γεωτεμάχια και λήψη απόφασης για την αρτιότητα των οικοπέδων. Χρήση GIS για αυτοματοποιημένη διαδικασία. Περιγραφή μαθήματος: καθορισμός περιοχής μελέτης, της κλίμακας απόδοσης, της χρήσης τοπογραφικού διαγράμματος και της απόδοσης με επίγειες μετρήσεις και φωτογραμμετρικά. Προδιαγραφές και ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Εκτέλεση τοπογραφικών εργασιών. Έλεγχοι σφαλμάτων επιλύσεις. Απόδοση διαγράμματος από επίγειες παρατηρήσεις και φωτογραμμετρικά. Σύγκριση αποτελεσμάτων. Εφαρμογή τίτλων ιδιοκτησίας. Αναζήτηση υπηρεσιών πχ ΤΥΥΓ για λήψη δεδομένων. Κτηματογραφικό διάγραμμα και αντίστοιχα κτηματολογικοί πίνακες. Εφαρμογή ρυμοτομίας και διάγραμμα εφαρμογής. Λήψη απόφασης για αρτιότητες οικοπέδων. Επιλογή σε ατομικό επίπεδο ενός οικοπέδου και σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος. Διαφοροποιήσεις του περιεχομένου του διαγράμματος, ανάλογα με εντός ή εκτός σχεδίου, το σκοπό της σύνταξής του (έκδοση οικοδομικής άδειας, τροποποίηση σχεδίου, πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού, διορθωτική πράξη εφαρμογής, αντιδικία, κλπ) Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Συνεργασία μελών εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διεξαγωγή του μαθήματος πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ελληνική γλώσσα αξιολόγησης. Στο εργαστήριο (40%): Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνοδευόμενες με τεχνικές εκθέσεις. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΣυγγράμματαΌλη η βιβλιογραφία των προαπαιτούμενων μαθημάτων. |