Ειδικά θέματα συνορθώσεων και εφαρμογές
Γενικά
- Κωδικός: 906
- Εξάμηνο: 9ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Επιστημονικής Περιοχής
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις (2) / Εργαστηριακές ασκήσεις (2)
- Μονάδες ECTS: 5
- Προαπαιτούμενα μαθήματα: (201) Γεωδαισία ΙΙ: Αποτυπώσεις – χαράξεις, (403) Γεωδαισία ΙΙΙ: Γεωμετρική και Δίκτυα, (501) Γεωδαισία ΙV: Δορυφορική (GPS)
Περιεχόμενα μαθήματος
Στόχος:. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές αποκτούν μια βασική κατανόηση της θεωρίας, των προηγμένων μεθόδων και των εφαρμογών της σύγχρονης γεωδαισίας με τη χρήση δορυφορικών και διαστημικών τεχνολογιών.
Σκοπός: Ο φοιτητής να κατανοήσει στην πράξη τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά των δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού, να έχει πρακτική γνώση των μετρητικών τεχνολογιών ανάλογα με τις απαιτήσεις ακρίβειας, και να χρησιμοποιήσει τα λογισμικά επεξεργασίας των μετρήσεων.
Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
• Ανασκόπηση βασικών αρχών της θεωρίας ελαχίστων τετραγώνων
• Προβλήματα συνόρθωσης “διευρυμένης μοντελοποίησης”
• Προβλήματα συνόρθωσης “αδύναμης πληροφορίας”, ασταθή μοντέλα και τεχνικές εκτίμησης παραμέτρων μέσω κανονικοποίησης
• Προβλήματα συνόρθωσης “δυναμικής πληροφορίας” μέσω τεχνικών Kalman filtering
• Προβλήματα συνόρθωσης “πολυδιάστατης μέσης τιμής” και βέλτιστη προσαρμογή πολλαπλών σετ χωρικών δεδομένων
• Προβλήματα συνόρθωσης για την εκτίμηση αγνώστων συναρτήσεων-πεδίων μέσω στοχαστικής μοντελοποίησης
• Παραδείγματα – Εφαρμογές
Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
Εφαρμογές με ειδικές γεωδαιτικές τεχνικές μετρήσεων, της διαφορικής λειτουργίας του GPS.
Μαθησιακοί Στόχοι
Επίπεδο 6.
Περιγραφικός Δείκτης Επιπέδου 6.
Γενικές Ικανότητες
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο
Εργαστήριο σε Η/Υ
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Παρουσιάσεις των διαλέξεων στο e-learning
Λυμένες ασκήσεις στο e-learning
Ασκήσεις εργαστηρίου και δεδομένα στο e-learning
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Α/Π | |
Εργαστηριακές ασκήσεις | 26 |
Προετοιμασία ασκήσεων | 13 |
Επίλυση ασκήσεων | 39 |
Αυτοτελής μελέτη | 39 |
Σύνολο | 143 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Στη θεωρία (80%): γραπτή εξέταση, με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων. Σε κάθε ερώτηση αναγράφεται ο βαθμός.
Στο εργαστήριο (20%): Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνοδευόμενες με τεχνικές εκθέσεις. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Δερμάνης Αθανάσιος, Συνορθώσεις παρατηρήσεων και θεωρία εκτίμησης, Τόμος 2, Εκδόσεις Ζήτη Πελαγία & ΣΙΑ ΙΚΕ, 1996
- Δερμάνης Αθανάσιος, Φωτίου Αριστείδης, Μέθοδοι και εφαρμογές συνόρθωσης παρατηρήσεων, Εκδόσεις Ζήτη Πελαγία & ΣΙΑ ΙΚΕ, 1995