Physics
General
- Code: 205
- Semester: 2nd
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Background
- Teaching and exams language: Greek
- Teaching Methods (Hours/Week): Lectures (3)
- ECTS Units: 4
- Prerequisite courses: (101) Mathematics
- Course homepage: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=237
Course Contents
- Κλασική Μηχανική (Βασικές αρχές, δυνάμεις και διανύσματα, σχεδιασμός διαγραμμάτων, μονάδες μέτρησης).
- Κινητική και Δυναμική σε μία διάσταση (Μετατόπιση, χρόνος, ταχύτητα, επιτάχυνση , στιγμιαία/ μέση ταχύτητα και επιτάχυνση, κίνηση με σταθερή ή μεταβαλόμενη επιτάχυνση, ταχύτητα και θέση με ολοκλήρωση).
- Κινητική και Δυναμική σε δύο και τρεις διαστάσεις (Διανύσματα θέσης, ταχύτητας, επιτάχυνσης, ανεξαρτησία κινήσεων, κυκλική κίνηση).
- Αδρανειακά συστήματα αναφοράς, μη αδρανειακά συστήματα αναφοράς, σχετική ταχύτητα.
- Μηχανική ρευστών (υδροστατική πίεση, εξίσωση συνέχειας, Bernoulli).
- Κύματα (αρμονικά μηχανικά κύματα, στάσιμα κύματα, κανονικοί τρόποι ταλάντωσης, συμβολή κυμάτων, ηχητικά κύματα, ένταση ήχου, εξασθένιση).
- Φύση και διάδοση του φωτός, νόμοι ανάκλασης και διάθλασης.
- Εισαγωγή στην γεωμετρική οπτική: πρίσματα, κάτοπτρα, φακοί, απλά οπτικά όργανα (μάτι, φωτογραφική μηχανή).
Εισαγωγή στην συμβολή και σε άλλα κυματικά φαινόμενα.
Educational Goals
The purpose of the course is to provide understanding of the basic principles of Physics that govern modern Geoinformatics technologies linked to the fields of Photogrammetry, Remote Sensing, Geodesy, the Global Satellite System, etc.
Upon successful completion of the course, the student will be able to:
– Apply relevant laws and equations to solve complex problems using the appropriate mathematical tools.
– Evaluate and interpret the results of the solutions to the above problems.
– Search, analyse and synthesize data and information, using the necessary technologies
– Adapt to new situations
– Support decision making
– Generate new research ideas
– Promote free, creative and inductive thinking
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο
Use of ICT means
- Ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης
- Ηλεκτρονική αλληλογραφία
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 39 |
Αυτοτελής μελέτη | 72 |
Total | 111 |
Students Evaluation
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Επίλυση Προβλημάτων
Κριτήρια αξιολόγησης: η επιτυχημένη επιλογή απάντησης και η επιτυχημένη επίλυση προβλημάτων
Recommended Bibliography
1. Young Hugh D, Freedman R, 2009, Πανεπιστημιακή φυσική (Τόμος Α), Εκδόσεις Παπαζήση.
2. Halliday David, Resnick Robert, Walker Jearl, 2012 Φυσική (1ος τόμος), Εκδόσεις Γ. Δαρδανός και ΣΙΑ.
3. Raymond A. Serway, John W. Jewett, 2012, Φυσική για επιστήμονες και μηχανικούς: μηχανική, ταλαντώσεις και μηχανικά κύματα, θερμοδυναμική, σχετικότητα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ.
4. Alonso, Finn, 1981, Θεμελιώδης πανεπιστημιακή φυσική μέρος 1ο, Εκδόσεις Κορφιάτης Ιωάννης
5. RAYMOND A. SERWAY, JOHN W. JEWETT, 2013, ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ, ΟΠΤΙΚΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΦΥΣΙΚΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ.