Human Geography – Economic Geography
General
- Code: 303
- Semester: 3rd
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialised General Knowledge
- Teaching and exams language: Greek
- Teaching Methods (Hours/Week): Lectures (3)
- ECTS Units: 4
Course Contents
Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
- Εισαγωγή στην επιστημολογία της γεωγραφίας
- Εισαγωγή στη χωρική ανάλυση (χωροθέτηση, κινήσεις, ροές, δίκτυα, κόμβοι, όρια, επίπεδα του χώρου)
- Τα κλασικά υποδείγματα οργάνωσης του αγροτικού χώρου, εγκατάσταση βιομηχανικών δραστηριοτήτων, το δίκτυο οικισμών και η οργάνωση του χώρου.
- Το κόστος μεταφοράς και θεωρίες εγκατάστασης παραγωγικών δραστηριοτήτων, περιοχές αγοράς και εγκατάσταση επιχειρήσεων
- Ανάλυση του αστικού χώρου, διαδικασία αστικοποίησης.
- Ανάλυση του περιφερειακού χώρου, πόλη και περιοχή επιρροής, συστήματα πόλεων.
- Ζητήματα γεωγραφικών ανισοτήτων σε μικρή, μεσαία και μεγάλη κλίμακα.
- Γεωγραφία του πληθυσμού, της ανάπτυξης και υπανάπτυξης.
- Θεωρίες περιφερειακής ανάπτυξης
- Παγκοσμιοποίηση και άνιση ανάπτυξη
Educational Goals
The course aims to introduce students to Human and Economic Geography.
The main objectives of the course are the following:
– To understand the spatial dimensions of human activities in view of both classical and
contemporary theoretical approaches.
– To create a basic theoretical background to understand courses on spatial planning at various
scales such as urban and regional planning.
Upon successful completion of the course students will be able to:
– Understand socio-economic characteristics of the geographical space as well as their relations
with one another
– Understand key theoretical approaches about space and uneven spatial development
– Identify socio-economic problems concerned with the space
– Relate spatial problems on urban, regional, local, national, and global level with the respective
theoretical framework”
General Skills
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο (Στην αίθουσα διδασκαλίας)
Use of ICT means
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω e–learning
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 39 |
Αυτοτελής μελέτη | 65 |
Total | 104 |
Students Evaluation
Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Ερωτήσεις Ανάπτυξης είτε/και Πολλαπλής Επιλογής
Recommended Bibliography
- Λόης Λαμπριανίδης, Οικονομική Γεωγραφία 2η Έκδοση, Εκδόσεις Πατάκης, 2012
- Ιωσηφίδης Θ., Τερκενλή Θ. και Χωριανόπουλος Ι., Ανθρωπογεωγραφία: Άνθρωπος, Κοινωνία, Χώρος, Εκδόσεις Κριτική, 2007
- Βα ου, Ντίνα Κωστής Χατζημιχάλης, Ο χώρος στην αριστερή σκέψη , Νήσος Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς, 2012
- Κουρλιούρος Η., Διαδρομές στις θεωρίες του χώρου, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, 2011
- ΓΕΩΓΡΑΦΙΕΣ, Εξαμηνιαία έκδοση επιστημών του χώρου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Γεωγραφίας, http://geographies.gr/
- ΑΕΙΧΩΡΟΣ, Περιοδικό διαλόγου για θέματα Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης, Τμήμα Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, http://www.aeihoros.gr/