Regional Spatial Planning

General

Course Contents

Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:

• Εισαγωγή στο χωροταξικό σχεδιασμό (θεωρητικά) και στο σύστημα χωροταξικού σχεδιασμού-προγραμματισμού στην Ελλάδα
• Εμφάνιση και ιστορική εξέλιξη του χωροταξικού σχεδιασμού στην Ελλάδα και διεθνώς
• Βιώσιμη ανάπτυξη και περιβαλλοντική διάσταση του χωροταξικού σχεδιασμού
• Θεσμικό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού
• Είδη χωροταξικών σχεδίων και περιεχόμενο αυτών
• Διαδικασία σύνταξης χωροταξικών σχεδίων και προδιαγραφές
• Χαρτογραφική υποστήριξη χωροταξικών σχεδίων
Περιεχόμενο εργασιών:
• Η έννοια και το περιεχόμενο των προβλημάτων χωρικού σχεδιασμού με έμφαση στη χωροταξία: αναγνώριση μέσα από τη μελέτη χωροταξικών σχεδίων
• Σχεδιασμός σε επίπεδο περιφέρειας και μεγάλες χωρικές ενότητες (νομός, παράκτια ζώνη κ.ά.) και τομεακός χωροταξικός σχεδιασμός (γεωγραφική οργάνωση των παραγωγικών τομέων): χαρτογραφική απεικόνιση, άξονες και πόλοι χωρικής οργάνωσης, κατευθύνσεις χωρικής οργάνωσης κατά θέμα / περιοχή

Educational Goals

The course aims to provide key knowledge on regional spatial planning at both theoretical and
applied levels.
The main objectives of the course are the following:
– To understand the role and principles of regional spatial planning
– To know the content, methodology and cartographic methods of spatial plans as well as the
applications of spatial planning in Greece
Upon successful completion of the course students will be able to:
– Know what regional spatial planning is and how it relates to other types of spatial planning
– Identify problems of a regional character
– Get familiarized with the legislative framework of regional spatial planning as well as established
regional spatial plans in Greece
– Know the basic components and stages for the elaboration of a regional spatial plan
– Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies
– Work autonomously
– Work in teams
– Work in an interdisciplinary environment

General Skills

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Teaching Methods

Πρόσωπο με πρόσωπο (Στην αίθουσα διδασκαλίας)
Εργαστήριο και με χρήση Η/Υ

Use of ICT means

Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω e-learning

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Α/Π
Εργαστηριακές ασκήσεις26
Προετοιμασία ασκήσεων13
Επίλυση ασκήσεων/Συγγραφή εργασίας39
Αυτοτελής μελέτη43
Total147

Students Evaluation

Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής είτε/και Ερωτήσεις Ανάπτυξης (60%)
Γραπτή εργασία και εργαστηριακή εξέταση (40%). Η εργασία για να ληφθεί υπόψη πρέπει να είναι προβιβάσιμη.

Recommended Bibliography

• Αγγελίδης Μ., Χωροταξικός σχεδιασμός και βιώσιμη ανάπτυξη, Εκδόσεις Μ. Αθανασόπουλου- Σ. Αθανασόπουλος Ο.Ε, 2009
• Μαρία Γιαουτζη, Αναστασία Στρατηγέα, Χωροταξικός Σχεδιασμός Θεωρία και Πράξη, Εκδόσεις Κριτική ΑΕ, 2011.
• Βαϊου, Ντίνα & Κωστής Χατζημιχάλης, ‘Ο χώρος στην αριστερή σκέψη’, Νήσος & Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς, 2012.
• ΓΕΩΓΡΑΦΙΕΣ, Εξαμηνιαία έκδοση επιστημών του χώρου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Γεωγραφίας
• ΑΕΙΧΩΡΟΣ, Περιοδικό διαλόγου για θέματα Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης, Τμήμα Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, (http://www.aeihoros.gr/)