Special Topics in Adjustments and Applications

General

Course Contents

Στόχος:. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές αποκτούν μια βασική κατανόηση της θεωρίας, των προηγμένων μεθόδων και των εφαρμογών της σύγχρονης γεωδαισίας με τη χρήση δορυφορικών και διαστημικών τεχνολογιών.
Σκοπός: Ο φοιτητής να κατανοήσει στην πράξη τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά των δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού, να έχει πρακτική γνώση των μετρητικών τεχνολογιών ανάλογα με τις απαιτήσεις ακρίβειας, και να χρησιμοποιήσει τα λογισμικά επεξεργασίας των μετρήσεων.

Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
• Ανασκόπηση βασικών αρχών της θεωρίας ελαχίστων τετραγώνων
• Προβλήματα συνόρθωσης “διευρυμένης μοντελοποίησης”
• Προβλήματα συνόρθωσης “αδύναμης πληροφορίας”, ασταθή μοντέλα και τεχνικές εκτίμησης παραμέτρων μέσω κανονικοποίησης
• Προβλήματα συνόρθωσης “δυναμικής πληροφορίας” μέσω τεχνικών Kalman filtering
• Προβλήματα συνόρθωσης “πολυδιάστατης μέσης τιμής” και βέλτιστη προσαρμογή πολλαπλών σετ χωρικών δεδομένων
• Προβλήματα συνόρθωσης για την εκτίμηση αγνώστων συναρτήσεων-πεδίων μέσω στοχαστικής μοντελοποίησης
• Παραδείγματα – Εφαρμογές

Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων.
Εφαρμογές με ειδικές γεωδαιτικές τεχνικές μετρήσεων, της διαφορικής λειτουργίας του GPS.

Educational Goals

The student to understand in practice the basic and critical characteristics of satellite tracking
systems, to have practical knowledge of measurement technologies depending on the
accuracy requirements, and use the processing softwares for particular observations.

General Skills

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Teaching Methods

Πρόσωπο με πρόσωπο
Εργαστήριο σε Η/Υ

Use of ICT means

Παρουσιάσεις των διαλέξεων στο e-learning
Λυμένες ασκήσεις στο e-learning
Ασκήσεις εργαστηρίου και δεδομένα στο e-learning

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Α/Π
Εργαστηριακές ασκήσεις26
Προετοιμασία ασκήσεων13
Επίλυση ασκήσεων39
Αυτοτελής μελέτη39
Total143

Students Evaluation

Γλώσσα αξιολόγησης Ελληνική.
Στη θεωρία (80%): γραπτή εξέταση, με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων. Σε κάθε ερώτηση αναγράφεται ο βαθμός.

Στο εργαστήριο (20%): Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών, συνο­δευόμενες με τεχνικές εκθέσεις. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη.

Recommended Bibliography

• Δερμάνης Αθανάσιος, Συνορθώσεις παρατηρήσεων και θεωρία εκτίμησης, Τόμος 2, Εκδόσεις Ζήτη Πελαγία & ΣΙΑ ΙΚΕ, 1996
• Δερμάνης Αθανάσιος, Φωτίου Αριστείδης, Μέθοδοι και εφαρμογές συνόρθωσης παρατηρήσεων, Εκδόσεις Ζήτη Πελαγία & ΣΙΑ ΙΚΕ, 1995