Entrepreneurship and Innovation in the Science of Surveying and Geoinformatics Engineering
General
- Code: 911
- Semester: 9th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialised General Knowledge
- Teaching and exams language: Greek
- Teaching Methods (Hours/Week): Lectures (2) / Case Studies (2)
- ECTS Units: 5
Course Contents
Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
• Ανάλυση των βασικών εννοιών και εργαλείων της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας.
• Στρατηγικές για την καινοτομία, έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη σε Εθνικό, Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Φορείς και θεσμοί που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα.
• Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και ίδρυση, λειτουργία και διοίκηση μιας επιχείρησης (μικρού ή μεσαίου μεγέθους).
• Επιχειρηματικό σχέδιο δράσης: Περιγραφή της επιχείρησης. Αγορά και Ανταγωνισμός, Στρατηγικό Marketing. Λειτουργική Οργάνωση, Χρηματοδοτικές Ανάγκες. Έλεγχοι. Αξιολόγηση της Επιχείρησης και του επιχειρηματία.
• Τεχνικές διαχείρισης καινοτομίας: προώθηση καινοτομίας, τεχνολογική παρακολούθηση, διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, σχεδιασμός και ανάλυση αξίας της καινοτομίας.
• Διάγνωση και αξιολόγηση τεχνολογίας και καινοτομίας: διαγνωστικά εργαλεία, technology audits, δείκτες μέτρησης και αξιολόγησης καινοτομίας.
• Ανάλυση αγοράς μέσω τεχνολογίας γεωπληροφορικής
• Φύλλα εργασίας, ασκήσεις, εφαρμογές και μελέτες ανάλυσης περιπτώσεων, διάγραμμα GANTT
• Αξιολόγηση νέων επιχειρηματικών ιδεών και εγχειρημάτων. Μέτρηση της επίδοσης μιας επιχείρησης. Ανάλυση ευαισθησίας και ανάλυση ρίσκου και διαχείριση αβεβαιότητας, Ανάλυση SWOT.
• Κοινωνικά δίκτυα και προοπτικές. Εργαλεία ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης. Τεχνολογίες υποστήριξης κοινωνικών δικτύων. Κοινωνικά δίκτυα σε μία επιχείρηση.
• Παραδείγματα καινοτόμων επιχειρηματικών προσπαθειών στο χώρο του Μηχανικού και της Γεωπληροφορικής
• Εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) – Σημασία, περιγραφή ιδέας, ανάλυση αγοράς (προσφορά, ζήτηση, τεχνολογίες, προοπτικές, ανταγωνισμός, σχετικό με την επιστημονική ειδίκευση του Τοπογράφου και Γεωπληροφορικού Μηχανικού στο πλαίσιο ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας.
• Σύνδεση με τις επιχειρήσεις (προσκεκλημένοι ομιλητές από τον χώρο των νέων επιχειρηματιών και από τον χώρο των χρηματοδοτικών οργανισμών, οργάνωση επισκέψεων σε σχετικούς οργανισμούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Educational Goals
The course is an introductory course in the concepts of entrepreneurship and innovation. The global, constantly changing economic, technological and social environment, which is shaped by factors such as globalization, climate change, competition, markets and innovation, presents new opportunities for growth and at the same time creates new risks. The aim of the course is to introduce the students to the concepts of Entrepreneurship and Innovation, as well as the use of analysis tools and methods applied in the field of geoinformatics and contributing to the understanding of the business market. More specifically, the course aims at students’ understanding of basic knowledge of business economics, while the contribution of innovation and entrepreneurship to the economy is presented.
Upon successful completion of the course, students will be able to:
• understand issues related to the organization and operation of businesses
• know technical-financial support issues for businesses
• recognize investment and development incentives
• recognize and exploit motivations related to undertaking entrepreneurial actions at the start of their professional careers
• cultivate their judgment and decision-making skills in solving practical problems
• come into contact with professionals in the field, which creates prospects for future employment • enhance their creativity through the implementation of business plans
• develop skills related to undertaking entrepreneurial action • develop research skills in the business environment • take advantage of professional opportunities by presenting completed works in a wide professional range • use their Geoinformatics knowledge for issues related to market analysis.
General Skills
• Αναζήτηση, Ανάλυση και Σύνθεση Δεδομένων και Πληροφοριών, με τη Χρήση και των Απαραίτητων Τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε Νέες Καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο (Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο)
Use of ICT means
• Ειδικό Λογισμικό
• Ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης
• Ηλεκτρονική αλληλογραφία
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις (26) / Σεμινάρια (6) | 32 |
Α/Π Εργαστηριακές ασκήσεις | 26 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 13 |
Συγγραφή εργασίας | 34 |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 34 |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις | 4 |
Total | 143 |
Students Evaluation
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική.
Μέθοδος αξιολόγησης: Γραπτή εργασία, γραπτή εξέταση
Κριτήρια αξιολόγησης:
Γραπτή Εργασία : 30 %
(οι εργασίες θα είναι 3 (Διάγραμμα GANTT ή/και SWOT ανάλυση, Ανάλυση Αγοράς, Εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου). Απαραίτητη η παράδοση των εργασιών. Κάθε εργασία πρέπει να είναι προβιβάσιμη
Γραπτή εξέταση : 70 %
Η γραπτή εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης Σε κάθε ερώτηση αναγράφεται ο βαθμός.
Recommended Bibliography
• Η στρατηγική διαχείριση της τεχνολογίας και της καινοτομίας, White Μ. A.,Bruton G.D. Εκδόσεις Κριτική, 2010
• Γεωργαντά Ζ, Επιχειρηματικότητα και Management της επιχειρηματικής καινοτομίας, Εκδόσεις Ανικούλα, 2003
• Χατζηκωνσταντίνου Γ., Γωνιάδης, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, Εκδόσεις Gutenberg,2009
• Christiansen J, Διαχείριση της ανταγωνιστικής καινοτομίας, Εκδόσεις Επίκεντρο, 2009
• Κορρές Γ.. Επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη, 2015, [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/693/1/Korres_all.pdf