Geographic Information Systems II (GIS II)

General

Course Contents

Περιεχόμενο διαλέξεων θεωρίας:
• Υψομετρικά δεδομένα, Ψηφιακά Μοντέλα Εδάφους και εφαρμογές τους
• Έλεγχος και αξιοπιστία Ψηφιακών Μοντέλων Εδάφους.
• Σύγχρονες μέθοδοι ανάλυσης και οπτικοποίησης περιβαλλοντικών παραμέτρων αστικού χαρακτήρα
• Υδρολογική ανάλυση με Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (ΣΓΠ)
• Εφαρμογές ΣΓΠ στον αγροτικό χώρο
• Χωρική μοντελοποίηση με συστήματα GIS
• Δίκτυα Υποδομής και ΣΓΠ
• Χωρικές παρεμβολές
• Αρχές σχεδιασμού, ανάπτυξης και υλοποίησης ΣΓΠ σε φορείς και εταιρείες
• Διαχείριση συστημάτων GIS και σύγχρονες εξελίξεις στην αγορά εργασίας

Περιεχόμενα εργαστηριακών ασκήσεων:
• Δημιουργία ΤΙΝ και DEM (ArcGis και QGIS)
• Έλεγχος και χρήση διαφορετικής προέλευσης υψομετρικών δεδομένων
• Εργαλεία χωρικής ανάλυσης.
• Άσκηση σεναρίου προσέγγισης περιβαλλοντικού ζητήματος
• Χωρική μοντελοποίηση (Model Builder και Graphical Modeler)
• Χωρικές παρεμβολές

Educational Goals

This course aims to introduce the students to the principles of creation and evaluation of Digital Elevation Models (DEM), spatial analysis and spatial distribution with the use of GIS and its applications in environmental issues, through modeling. More specifically, this course aims to help the students comprehend how the use of GIS, serves different scientific sectors.
Upon completion, the students will be able to:
• Create a digital elevation model (DEM), identify errors and assess its suitability for use.
• Choose and combine the right tools to perform spatial analysis
• Create the right workflow to tackle environmental issues
• Design and build spatial models
• Evaluate and choose the right spatial interpolation methods according to their needs

General Skills

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Teaching Methods

Πρόσωπο με πρόσωπο (Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο)

Use of ICT means

• Λογισμικό GIS ανοιχτού κώδικα (QGIS) και εμπορικό (ARCGIS)
• Ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης
• Ηλεκτρονική αλληλογραφία

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ασκήσεις πράξης13
Εργαστηριακές ασκήσεις26
Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης39
Αυτοτελής Μελέτη69
Total173

Students Evaluation

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική.
Μέθοδος αξιολόγησης: Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Επίλυση Προβλημάτων, Εργαστηριακή Εργασία
Κριτήρια αξιολόγησης:
Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής και
Επίλυση Προβλημάτων (Αρχική Πρόοδος) : 10 %
Εργαστηριακή εργασία : 40 %
Διαμορφωτική ή Συμπερασματική Δοκιμασία,
Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής
(Τελικές εξετάσεις) : 50 %

Recommended Bibliography

• A P.A. LOGNELY- M.F GOODCHILD, D.J MAGUIRE, D.W RHIND, Συστήματα και επιστήμη γεωγραφικών πληροφοριών (2η έκδοση), Εκδόσεις: ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, 2010
• Κωστής Κουτσόπουλος, Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών και ανάλυση χώρου, Εκδόσεις Δίσιγμα, 2017.

Related Research Journals

  • International Journal of Geographical Information Science

https://www.tandfonline.com/toc/tgis20/current

  • Transactions in GIS

https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14679671